Spotkanie ze św. Maksymilianem. Kolejką do Sochaczewa.

W sobotę, 8 czerwca br. grupa dzieci pierwszokomunijnych wraz ze swoimi rodzicami i katechetą ks. Krzysztofem Pelcem CSMA wybrała się do Niepokalanowa, by tam podziękować Panu Bogu i Matce Najświętszej za dar I Komunii św.

Mszę św. przeżywaliśmy w Kaplicy – sanktuarium św. Maksymiliana Kolbe. Jest to najstarszy budynek w klasztorze. Od tego miejsca wszystko się zaczęło. W tej kaplicy modlił się Święty, tu odprawiał Msze święte, głosił konferencje. To w niej bracia składali śluby zakonne. Kaplica nadal jest kolebką klasztoru. Tuż przy zakrystii mogliśmy zobaczyć pierwszą celę (mieszkanie) św. Maksymiliana, w której on mieszkał od założenia Niepokalanowa w 1927 r. aż do 1930 r.

Po zakończonej Mszy św. i zwiedzeniu Kaplicy udaliśmy się do Panoramy Tysiąclecia. Jest to ruchoma szopka, ilustrująca historię Kościoła w Polsce. Powstała ona w 1966 roku, dla upamiętnienia Tysiąclecia Chrztu Polski, w podziemiach bazyliki. Ponad 140 figur znanych polskich chrześcijan przesuwa się przed oczami widzów na tle efektów świetlnych i akustycznych, defilując przed figurą Matki Bożej Częstochowskiej, Królowej narodu polskiego.

Kolejnym miejscem przez nas odwiedzonym była sala teatralna, pod ołtarzem polowym, w której przeżyliśmy Misterium Męki Pańskiej.

Druga część naszego wyjazdu była bardziej już rekreacyjna. Z Niepokalanowa udaliśmy się do Tułowic, gdzie czekało już na nas rozpalone ognisko. Wszyscy ochoczo wzięli się za pieczenie kiełbasek, albo stanęli w kolejce po lody… Po godzinnym odpoczynku ruszyliśmy pociągiem Retro trasą z Tułowic do Sochaczewa pędząc z zawrotną prędkością 15 kilometrów na godzinę! Skład, którym podróżowaliśmy, był częścią Kolejki Mareckiej i mknął jak błyskawica trasą z Targówka do Radzymina.

Ostatnim punktem programu było zwiedzanie z przewodnikiem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.